Details

المركز الوطني للإحصاء والمعلومات ينفذ استطلاع الرضا عن الخدمات الحكومية بالمحافظات في دورته الثانية

NCSI implements the 2nd edition of opinion poll on satisfaction with government service across the governorates of the Sultanate of Oman

5/5/2024

يبدأ المركز الوطني للإحصاء والمعلومات اليوم 5 مايو الدورة الثانية لاستطلاع الرأي العام حول الرضا عن الخدمات الحكومية بالمحافظات والذي يستمر حتى 30 مايو 2024 ويهدف إلى قياس الرضا عن الخدمات الحكومية المقدمة من مكاتب المحافظين بصفة عامة والخدمات البلدية وقياس مدى تغير الرضا عنها بكل محافظة مقارنة بالاستطلاع في دورته الأولى والذي نفذه المركز في نهاية عام 2023م.

وسيقوم المركز من خلال نتائج الاستطلاع باحتساب ستة مؤشرات أساسية لكل محافظة تتضمن مؤشر الرضا العام ومؤشر الرضا عن خدمات النظافة والصحة العامة في المحافظة ومؤشر الرضا عن جهود المحافظة في إدارة الأسواق والرقابة ومؤشر الرضا عن جهود تطوير المحافظة ومؤشر الرضا عن إدارة وصيانة الحدائق والمتنزهات العامة ومؤشر الرضا عن الخدمات الحكومية الالكترونية بمكاتب المحافظين.

الجدير بالذكر أن المركز ينفذ هذا الاستطلاع بشكل نصف سنوي، حيث يتم جمع بيانات الاستطلاع من خلال استبانات الكترونية يتم استيفاؤها عبر المقابلات الهاتفية- (Computer Assisted Telephone Interviewing, CATI) - وينوه المركز إلى أن الاتصالات تتم من خلال رقم الهاتف (24219000) لعينة عشوائية من المواطنين (18 سنة فأكثر) من الجنسين ممثلة لجميع المحافظات يتم اختيارها وفق المنهجيات العلمية الإحصائية، وتتم الاتصالات خلال فترة الدوام الرسمي من الساعة 8 صباحًا حتى الساعة 2 مساءً، كما يؤكد المركز على أن كافة البيانات الفردية تعتبر بيانات سرية ولن تستخدم إلا للأغراض الإحصائية وهو حق كفله قانون الإحصاء والمعلومات الصادر بالمرسوم السلطاني السامي رقم (55/2019). 

The National Centre for Statistics and Information (NCSI), today 5th May 2024, kicked off the 2nd edition of the opinion poll on satisfaction with government services across the governorates of the Sultanate of Oman, and will last to 30th May 2024.

The Survey aims to measure satisfaction with government services provided by governors' offices in general and the municipal services, as well as measuring the extent to which satisfaction with these services has changed in each governorate, compared to the outputs of the first edition of the same survey, which was implemented by NCSI at the end of 2023.

Through the outputs of the survey, NCSI  will calculate six basic indicators for each governorate, including the general satisfaction index, the satisfaction index of  hygiene and public health services in the governorate, the satisfaction index of  the governorate's efforts in market management and control, the satisfaction index of the governorate's development efforts, the satisfaction index of the management and maintenance of parks, public parks, and the satisfaction index of  electronic government services in governors' offices.

It is worth noting that, NCSI implements this survey on a semi-annual basis, where the survey data is collected through electronic questionnaires that are completed via telephone interviews - (Computer Assisted Telephone Interviewing, CATI).

NCSI points out that, the communications are being conducted through the phone number (24219000), during the official working hours from 8 am. to 2 pm, for a random sample of  males and females Citizens ,in age category of (18 years and above )  , that  representative of all governorates, while the sample is being selected in accordance with scientific statistical methodologies.

The National Centre for Statistics and Information (NCSI), also emphasized that, all individual data is considered confidential data and will only be used for statistical purposes, which is a right guaranteed by the Statistics and Information Law, promulgated by Royal Decree No (55/2019).


Give us your feedback
Your comment should not exceed 400 character
Powered by ahccinc.com
Newsletter Subscription

© (2017) All rights & Information reserved by National Center for Statistics and Information. Sultanate of Oman