Details

المركز الوطني للإحصاء والمعلومات يُنفذ استطلاعًا لقياس آراء المستفيدين حول الخدمات الحكومية

NCSI Conducts Questionnaire to Measure Public Service Beneficiaries Opinion

8/9/2022

يُنفذ المركز الوطني للإحصاء والمعلومات استطلاعًا لقياس رأي المستفيدين حول الخدمات الحكومية؛ بهدف التعرف على آراء المتعاملين مع الخدمات الحكومية من خلال تقييم مستوى الرضا عن الجوانب المتعلقة بتقديم طلب الخدمة أو إنجازها.

كما يهدف الاستطلاع إلى التعرف على آراء المستفيدين وتقييم مستوى الرضا عن الخدمات الإلكترونية للخدمات ذات الصلة ويتضمن مجموعة من المعايير الأساسية لتقييم الخدمات الحكومية وهي جاهزية مكان تقديم الخدمة وكفاءة مقدمي الخدمة وسهولة الإجراءات وسرعة إنجاز الخدمة أو المعاملة وتكلفة الخدمة وجودة وكفاءة الخدمة.

ويستهدف الاستطلاع المتعاملين مع الجهات الحكومية خلال النصف الأول من العام الجاري من خلال اختيار عينة عشوائية من المتعاملين مع الجهات الحكومية في سلطنة عُمان، حيث سيتم جمع البيانات عن طريق الاتصال الهاتفي التابع لمركز الاتصالات بالمركز الوطني للإحصاء والمعلومات.

ويأتي هذا الاستطلاع انطلاقًا من دور المركز الوطني للإحصاء والمعلومات في رصد الرأي العام بسلطنة عُمان، وتوفير البيانات والمؤشرات الضرورية حول مختلف القضايا التي تشغل الرأي العام.


The National Centre for Statistics and Information (NCSI) conducted a survey to measure the opinions of beneficiaries of government services.

The questionnaire aimed to assess the level of satisfaction with response to beneficiaries’ service requests and the time accomplishment of services.

In particular, the questionnaire explores beneficiaries’ level of satisfaction with government electronic services of relevance. It comprises a set of basic criteria like the preparedness of the service venue, the competence of the service’s staff, ease of procedures, speed of accomplishment, client treatment and the cost, quality and efficiency of the service.

The survey, carried out during the first half of this year, picked up a random sample of members of the public who frequent government departments in Oman. Information for this purpose is collected through the NCSI telephone system.

The move constitutes part of the NCSI’s role to tap public opinion and provide data and necessary indices about issues of concern to the general public.



Give us your feedback
Your comment should not exceed 400 character
Powered by ahccinc.com
Newsletter Subscription

© (2017) All rights & Information reserved by National Center for Statistics and Information. Sultanate of Oman