Details

بالتعاون مع مركز التواصل الحكومي المركز ينفذ استطلاعا عن مدى وعي المجتمع بالرسائل الإعلامية الحكومية التي تضمنتها خطة التواصل الحكومي

NCSI carries out poll on extent of society's awareness about government media messages

1/2/2020

بدأ المركز بالتعاون مع مركز التواصل الحكومي استطلاعا لقياس مدى وعي المجتمع بالرسائل الإعلامية الحكومية التي تضمنتها خطة التواصل الحكومي؛ ومن المخطط أن يستمر الاستطلاع حتى 15 يناير الجاري.

ويأتي هذا الاستطلاع من أجل قياس مدى إلمام ووعي المجتمع بالرسائل الإعلامية التي تبثها المؤسسات الحكومية وكانت قد تمت صياغتها بما يتناسب مع تطلعات المجتمع؛ وذلك استجابة لما نصت عليه خطة التواصل الحكومي التي تهدف إلى تنسيق الخطاب الإعلامي وتوفير المعلومات والبيانات التي يرغب المجتمع بمعرفتها من المؤسسات الحكومية؛ حيث يعزز ذلك من وعيه بأنشطة ومشاريع وإنجازات المؤسسات الحكومية؛ ومن ثم يعزز من ثقته بالمؤسسات الحكومية. وستعمل نتائج هذا الاستطلاع على تعزيز أو تعديل المسار المتبع في تحقيق وعي وإدراك المجتمع بتلك الرسائل الإعلامية. وكذلك تقويم وتعزيز آليات الخطط المتوقع تنفيذها خلال المراحل القادمة. ونفذ المركز حلقة عمل تدريبية قبل بدء الاستطلاع (الأربعاء 1 يناير) لمدة يوم واحد بحضور عدد من المعنيين من مركز التواصل الحكومي من أجل تعريف الباحثين بمحتوى الاستمارة الأمر الذي يسهل عملية جمع البيانات خلال المرحلة القادمة ومن المخطط أن يشمل هذا الاستطلاع عينة تضم 2500 فرد مواطن عماني، من فئة العمر 18 سنة فأكثر، موزعة بالتناسب على جميع محافظات السلطنة، وتتضمن مختلف المستويات التعليمية، والفئات العمرية، والجنس.

وتجدر الإشارة أن خطة التواصل الحكومي تعد ترجمة فعلية لاهتمام الحكومة في الانتقال بمنظومة تواصل المؤسسات الحكومية مع المجتمع ووسائل الإعلام إلى مرحلة جديدة تتميز بالدقة والانسجام في جميع أنشطة التواصل والإعلام، ويشرف على تنفيذها مركز اتصالات الخدمات الحكومية.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

The (NCSI), in cooperation with the Center for Government Communications, started a field poll on January 1, 2020, to measure the extent of the society's awareness about government media messages, which is included in the government communication plan. The poll is scheduled to continue till January 15, 2020.

This poll aims to measure the extent of community awareness about media messages that are broadcasted by government entities. The messages are formulated in line with the aspirations of the society and in response to the stipulations of the government communication plan that aims to coordinate the mass discourse and to provide information and data that the society wishes to know from government organizations. The results of this survey will enhance ways to achieve awareness of the community about these media messages. The survey will also evaluate and strengthen the mechanisms of plans that are expected to be implemented in the future.Prior to the start of the poll, NCSI organized a one-day training workshop in the presence of a number of stakeholders from the Government Communication Services Centre in order to familiarize the researchers with the content of the data collection form. The training program helped in facilitating the process of collecting data during the implementation of the poll.

The poll will include a sample of 2,500 Omani citizen of the age of 18 years and above. The survey samples are distributed proportionately in all governorates of the Sultanate and cover all educational levels, age groups, and gender.The government communication plan is considered an actual interpretation of the government's interest in converting communication systems of governmental entities and the information media to a new stage characterized by accuracy and harmony in all its communication and media activities, with its implementation being supervised by the Government Services Communications Centre.


Give us your feedback
Your comment should not exceed 400 character
Powered by ahccinc.com
Newsletter Subscription

© (2017) All rights & Information reserved by National Center for Statistics and Information. Sultanate of Oman