Details

المركز يقدم عرض مرئي بعنوان (المرأة العمانية شراكة وتنمية) في حفل يوم المرأة العمانية

NCSI gives presentation on Omani Women’s Day

10/17/2016

​يشارك المركز في الحفل الذي نظمته وزارة التنمية الاجتماعية في ولاية ظنك بمناسبة يوم المرأة العمانية والذي يوافق السابع عشر من أكتوبر من كل عام. حيث شارك المركز ممثلا في دائرة الإحصاءات المجتمعية بعرض مرئي حمل عنوان (المرأة العمانية شراكة وتنمية) تناول العرض العديد من المؤشرات التي تبين المكانة التي تحظى بها المرأة العمانية في ظل القيادة الحكيمة لمولانا صاحب الجلالة السلطان قابوس -حفظه الله ورعاه-حيث أوضح العرض أن نسبة الاناث الموظفات في القطاع الحكومي بلغت 41% مقارنة بـ 59% من الذكور، وبلغت نسبة النساء الشاغلات لوظائف الإدارة العليا والوسطى المباشرة 22% في حين أن 89% من العاملين في الصناعات الحرفية هن من النساء مقابل 11% من الرجال.

كما تطرق العرض كذلك إلى موضوع الحماية الاجتماعية حيث ذكر ان نسبة النساء المسجلات والمستفيدات من الضمان الاجتماعي في عام 2015م من إجمالي المستفيدين بلغت 58%. وبلغت نسبة الاناث الملتحقات بمراكز التقييم والتأهيل المهني التابعة لوزارة التنمية الاجتماعية خلال عام 2015 نحو 45%. وأشار العرض إلى أن 19% من الأراضي الممنوحة كانت موزعة على الإناث في محافظة الداخلية وهي الأعلى من بين المحافظات. 

وتزامناً مع احتفال السلطنة بيوم المرأة العمانية دشن المركز في هذه الاحتفالية اصدار (المرأة العمانية... شراكة وتنمية) والذي جاء نتيجة ثمرة تعاون بين المركز ووزارة التنمية الاجتماعية.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


IMG-20161018-WA0023.jpgIMG-20161018-WA0012.jpg

وزير الشؤون القانونية يدشن اصدار ( المرأة العمانية شراكة وتنمية )

The (NCSI) gave a presentation titled “Omani women: partnership and development” on the occasion of Omani Women's Day on 17th October.

The NCSI presentation was given at a function organized by the Ministry of Social Development to mark Omani Women's Day.
The presentation highlighted various key statistics that represented the commendable status enjoyed by Omani women under the wise leadership of His Majesty Sultan Qaboos.

Statistics showed that as many as 41% of employees in the public sector are females, while 89% of workers employed in various craft industries are women.

The presentation also touched on the subject of social security. Women constituted 58% of those registered under the Social Security in 2015. Further, the percentage of females enrolled last year at the rehabilitation and vocational centres under the Ministry of Social Development stood at 45%.
The NCSI presentation included other significant statistical indicators such as land distribution pertaining to women.

The NCSI’s participation in Omani Women’s Day celebrations was in line with the Centre’s collaboration with the Ministry of Social Development aimed at enhancing statistical knowledge and awareness about social development indicators in the Sultanate.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ​


Give us your feedback
Your comment should not exceed 400 character
Powered by ahccinc.com
Newsletter Subscription

© (2017) All rights & Information reserved by National Center for Statistics and Information. Sultanate of Oman